ادلان

ادلان

ادلان

ادلان

شروط توریستی در شهر های مختلف در ارمنستان

عنوان : شروط توریستی در شهر های مختلف در کیش

شما با استفاده از تور ارمنستان میتوانید لحظات خوشی را برای خود و خانواده تان در کشور زیبای ارمنستان رقم بزنید و خاطرات بسیار زیبایی در این کشور ثبت کنید.

نروژ كشوري در شمال اسكانديناوي است كه از سوي سازمان ملل، عنوان بهترين و بالاترين استانداردهاي زندگي در دنيا را به خود اختصاص داده است. نروژ، كشوري است كه در آن ميزان تحصيلات، درآمد ماهانه، اميد به زندگي، بهداشت و تغذيه منطبق بر استانداردهاي سازمان ملل مي‌باشد و اين استانداردها كاملا رعايت شده است. اميد به زندگي در بين مردم اين كشور تا ۷۹ سال هم افزايش يافته است و موجب شده، مردم آينده روشني را براي خود تصور كنند. پايتخت اين كشور اسلو مي‌باشد و طبق استانداردهاي متعارف زندگي در رده اولین ها است.

 

نروژ يك كشور كوهستاني و سردسير در شمال اروپا و غرب شبه‌جزيره اسكانديناوي است و در نيمكره شمالي كنار درياي نروژ كه در همسايگي سوئد در شرق و فنلاند و روسيه در شمال‌شرقي آن واقع شده است.

۹۴ درصد خاك اين كشور قابل كشت است و كشاورزي در اين كشور رونق زيادي دارد. در بيشتر مناطق شمالي نروژ معمولا شش ماه شب و شش ماه روز است ضمن‌ اينكه مناطق شمالي نروژ، معمولا نه ماه در سال بارش برف و باران با خود به همراه دارد. اين كشور شامل ۱۹ استان و ۴۴۸ شهرستان مي‌باشد، بخشداري هر شهرستان در زبان نروژي كمدن نام دارد كه موظف به اجراي قوانين و سروسامان دادن به زندگي مردم هستند.

امروزه نروژ يكي از ثروتمندترين كشورهاي جهان محسوب مي‌شود چرا كه كشاورزي در اين كشور از رونق بسيار بالايي برخوردار است و حتي يكي از بهترين و مرغوب‌ترين چاه‌هاي نفت دنيا را دارا مي‌باشد كه عده زيادي در پالايشگاه‌هاي نفت مشغول به كار هستند و به دليل اينكه نروژ را دريا احاطه كرده بسياري از مردم نيز به ماهيگيري مي‌پردازند و يكي از چرخه‌هاي اقتصاد اين كشور را آبزيان دريايي تشكيل مي‌دهد.

اقامت، اشتغال بکار، انواع ویزا، بویژه ویزای تحصیلی و کاری، قوانین الحاق خانواده، اعطای پناهندگی و تعریف جدیدی از پناهنده و نوع حمایت از پناهجویان، ادغام مهاجرین در جامعه نروژ، مبارزه بر عليه تروريسم و در مورد حقوق کودکان و قوانین اخراج پناهجویانی که جواب رد نهایی را از مقامات نروژی دریافت می کنند. قوانین و از این پس بجز استثنائاتی، تمامی پرونده هایی که به خارجیان مربوط میشود، بر اساس این قوانین به آنها رسیدگی می شود .

 

 درون کوچی

نروژ برای مدتی طولانی موطن اقوام مختلف بوده است. سامی ها بیش از دو هزار سال در نروژ زندگی کرده اند و چند صد سال است که افراد مختلف برای کار به نروژ می آیند. اولین مهاجرینی که به این کشور آمدند، اهل کشورهای همسایه و کشورهای اروپای غربی بودند. امروژه، مردم ٢٠٠ کشور مختلف در اینجا زندگی می کنند.

اقتصاد نروژ از سال ١٩٦٠ به بعد بهبود یافت. به این ترتیب، نیاز به نیروی کار افزایش یافت و افراد زیادی از کشورهای دیگر در جستجوی کار به این کشور وارد شدند. اولین افرادی که وارد کشور شدند، اهل اروپا بودند؛ اما از حدود سال ١٩٧٠ به بعد، افراد زیادی همچنین از آسیا، آفریقا، و آمریکای لاتین به نروژ آمدند. بسیاری از پاکستانی ها و ترک ها برای کار کردن به اینجا آمدند، و عده زیادی از آنها هنوز در اینجا زندگی می کنند. در سال ١٩٧٥، مهاجرت به نروژ متوقف شد زیرا بیکاری رو به افزایش بود و مسکن کافی برای کلیه افرادی که به این کشور وارد می شدند پیدا نمی شد.

امروزه، افرادی که اهل کشورهای EEA (منطقه اقتصادی اروپا) هستند می توانند اجازه اقامت و کار در نروژ دریافت کنند. همچنین متخصصین مشاغلی که در نروژ مورد نیاز است نیز می توانند اجازه کار دریافت کنند. در سال های اخیر، بسیاری از پناه جویان از اقصی نقاط دنیا به نروژ آمده اند. افرادی که مجبور هستند از جنگ و خشونت بگریزند می توانند درخواست پناهندگی در نروژ نمایند.

برون کوچی

 نروژی ها نیز به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند. در نیمه دوم قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، حدود ٨٠٠٫٠٠٠ نروژی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند. اقتصاد نروژ ضعیف بود و به سختی کار پیدا می شد. بسیاری از مردم رؤیای شروع زندگی جدیدی در ایلات متحده آمریکا را در سر می پروراندند. آنها شنیده بودند که در آنجا فرصت های زیادی فراهم است. در ابتدا زندگی در این کشور برای بسیاری از افراد مشکل بود، اما اکثر آنها موفق شدند.

امروزه، نروژی های زیادی در کشورهای دیگر به کار یا تحصیل مشغول هستند. آنها وقت خود را صرف آشنایی با یک فرهنگ دیگر می کنند و شاید زبان جدیدی را هم فرا بگیرند. جوانان نروژی غالباً چندین ماه و یا یک سال تمام را صرف جهانگردی و آشنایی با کشورها و فرهنگ های دیگر می کنند.

اخیراً افرادی که از نروژ کوچ می کنند مهاجرینی هستند که برای مدت های کوتاه یا طولانی به کشورهای گرم تر مسافرت می کنند. بسیاری از مستمری بگیران می خواهند از زمستان های سرد نروژ دور شوند. برخی از این افراد، به عنوان مثال، برای همیشه به اسپانیا مهاجرت می کنند؛ حال آنکه برخی دیگر در زمستان در اسپانیا و در تابستان در نروژ زندگی می کنند.

کیش یکی از جزایر زیبای منطقه میباشد.تور کیش یکی از محبوب ترین تورها در میان گردشگران است.شما میتوانید در کیش تعطیلات فوق العاده ای با خانواده خود داشته باشید.

مهاجرت به کانادا , مهاجرت به استرالیا , اقامت , مهاجرت به کانادا , مهاجرت به استرالیا , اقامت

استان نیوبرانزویک در کشور کانادا و برنامهتحصیلی آن


عنوان : مهاجرت به ونکوور کانادا از روش کارآفرینی

برای مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور شما باید با شرایط مهاجرت به کاناداآشنا شوید و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید.


     دسته: مهاجرت به کانادا

امروزه کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته و موفق در زمینه های مختلف به یک مقصد مناسب برای مهاجرینی که به دنبال یک جامعه با شرایط اقتصادی مناسب و با ثبات برای کار و زندگی هستند تبدیل شود.این کشور که به عنوان دومین کشور بزرگ جهان شناخته میشود توانسته با بالا بردن استانداردهای رفاه اجتماعی برای مردم توجه مهاجرین زیادی را به خود جلب کند تا جایی که این مقدار به 250000 مهاجر وارد شده به این کشور در سال میباشد.همچنین این کشور برای افرادی که به دنبال کار میباشند نیز به عنوان انتخاب های اول مطرح می شود.

اخذ اقامت کانادا راه هایی زیادی دارد, مانند سرمایه گذاری, تحصیل, مهاجرت از طریق ازدواج و ... که هرکدام راه خود و فاکتورهای مورد نیاز خود را دارد.در ادامه مقاله ای برای مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی جهت کمک به شما و آشنایی با این روش برای اخذ اقامت این کشور آمده است.

 

 

چه کسانی می توانند تحت جریان خود اشتغالی واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشند؟

تنها سه دسته از افراد می توانند واجد شرایط لازم جهت ورود به کانادا و اخذ اقامت کانادا با عنوان ویزای خود اشتغالی باشند :

1 ) خود اشتغالی در فعالیت های فرهنگی

واژه " فعالیت های فرهنگی " شامل تعداد زیادی از حرفه ها و مشاغل موجود در هر کشوری می شود که کانادا هم از این مورد جدا نیست.این حرفه ها و مشاغل می تواند شامل موسیقیدانان ، هنرمندان ، فیلم سازان ، روزنامه نگاران ، نقاشان و حتی مجموع افراد پشت صحنه مانند کارگردانان ، طراحان رقص ، طراحان لباس و غیره شود.

2 ) خود اشتغالی در ورزش : ورزشکاران و فعالان دنیای ورزش که سابقه فعالیت در شاخه های ورزشی را به صورت حرفه ای دارند.(مانند قهرمانان ، داوران ، مربیان و غیره) می توانند یکی از گروه های درخواست کننده ویزای خود اشتغالی کانادا باشند. که البته از دید قانون کانادا اخذ اقامت این کشور از راه خود اشتغالی برای فعالان ورزش شرایط خاصی دارد که فرد متقاضی باید آنها را داشته باشد.

3 ) خود اشتغالی به وسیله خرید و مدیریت یک مزرعه

این یک راه دشوار است و موفقیت در این زمینه و برآورده کردن انتظارات کانادا در این مورد مشکل است. شما باید تجربه قابل توجهی در کشاورزی و همچنین مهارت های لازم برای موفقیت در این کار داشته باشید و البته باید این مورد را هم مطرح کرد که شما باید ثابت کنید که توانایی حمایت از خود و خانواده خود را از لحاظ مالی به وسیله کشاورزی دارید.شما باید بدانید که خود اشتغالی و مخصوصا در این زمینه کاری برای افرادی ساخته نشده که به دنبال کاری با سطح کلاس بالا باشند.

البته در زمینه فعالیت های فرهنگی و ورزشی که برای افراد حرفه ای و متخصص این شاخه ها در نظر گرفته شده است نیز سختی های وجود دارد ولی این افراد با سابقه و تجربه قابل توجه ای که در تخصص خود دارند مسیر هموار تری دارند.نوازندگان و یا موسیقیدانان و کسانی که در شاخه های مختلف ورزش کار میکنند باید فعالیتهایشان در سطح کلاس جهانی باشد.اگر فرد متقاضی رزومه ای ضعیف تری از این سطح داشته باشد قطعا شانس دریافت ویزای کانادا از طریق خود اشتغالی برایش کم خواهد بود.

در مورد خود اشتغالی از طریق خرید مزرعه و مدیریت آن ، CIC ) CIC یا Citizenship and Immigration Canada که سیاستگذار و مجری امور پناهندگی و مهاجرتی کانادا است و یکی از سه سازمان مرتبط با امور مهاجران و پناهندگان کانادا می باشد) انتظار دارد متقاضی یک فرد با چند مهارت و فن باشد.همچنین توانایی مدیریت مزرعه را به صورت مدرن داشته باشد به عبارت دیگر دارای شرایط زیر باشد :

    یعنی شناخت کامل از فن آوری نوین در کشاورزی و بهره بردن از دانش کافی در ارتباط با روش های کشاورزی
    شناخت کافی از بازار فروش و همچنین آشنایی با بازایابی در زمینه محصولات حیوانی و یا کاشته شده در مزرعه
    داشتن مهارت برای کار کردن با ماشین آلات جدید و در آخر شناخت لازم برای مدیریت یک مزرعه مدرن

همچنین شما باید در رزومه کاری خود بتوانید ثابت کنید که توانایی حمایت مالی از خود و خانواده خود را از طریق مدیریت یک مزرعه را دارا هستید.

چگونه من به عنوان یک فرد واجد شرایط مهاجرت از طریق خود اشتغالی میشوم؟

شما باید حداقل 35 امتیاز از 100 امتیاز در نظر گرفته شده را که بر اساس فاکتورهای مانند :

تجربه که باید با شاخه کاری شما مرتبط باشد.(در 5 سال قبل از اقدام برای مهاجرت) که حد اکثر امتیاز در این شاخه 35 میباشد و حد اقل آن 20 میباشد.

سن متقاضی که باید بین 21 تا 49 سال باشد و حداکثر امتیاز در این مورد 10 میباشد.البته کسر 2 امتیاز به دلیل بیشتر بودن سن از 49 سال و یا کمتر بودن سن  از 21 سال هم لحاظ میشود)

تحصیلات فرد که حداکثر امتیاز برای آن 25 و حداقل آن 5 است که این حد اقل برای دیپلم و بیشترین امتیاز برای مدرک دکتری و یا کارشناسی ارشد میباشد.

تسلط به زبان که بیشترین امتیاز به آن 16 میباشد و برای تسلط کامل به زبان انگلیسی در نظر گرفته میشود(البته اگر به زبان دیگری هم تسلط داشته باشید 8 امتیاز دیگر علاوه بر زبان اصلی برای شما در نظر گرفته می شود)

حداقل امتیاز برای آیتم زبان نیز برای تسلط ابتدایی میباشد که عدد آن 2 در نظر گرفته شده است.

فاکتور دیگر بعد از زبان , سن , تجربه تخصصی ,فاکتور سازگاری شما با شرایط زندگی در کانادا می باشد که می تواند به مسائلی مانند ازدواج شما و همسرتان ,داشتن یک شغل قانونی به مدت یک سال برای شما یا همسرتان , داشتن حداقل دو سال تحصیلات بالاتر از دبیرستان و یا دیپلم در کانادا توسط متقاضی یا همسرش و حضور اعضای خامواده در کانادا که حداقل امتیاز ها برای هرکدام از این آیتم ها 3 و حداکثر آن 5 میباشد.

در آخر باید گفت که برنامه مهاجرت به کانادا از راه خود اشتغالی با در نظر گرفتن توضیحات و جدول نمرات بالا برای افرادی منظور شده است که در زمینه کاری خود (فرهنگی,ورزشی,مدیریت یک مزرعه,موسیقی دانان,طراحان و ...) به صورت حرفه ای فعالیت داشته اند و تجربه کافی در این زمینه و یا تحصیلات خوبی در این زمینه داشته باشند.این برنامه در کل به دنبال جذب درخواست كنندگانی است كه دارای تمایل و توانایی برای ایجاد یک شغل و مدیریت آن  توسط خودشان در کشور كانادا هستند.

منبع : immigrationcanada.pro

یکی از روش های پر استفاده و فوق العاده برای ساختن سایت  , استفاده از جوملا میباشد.شما با استفاده از این سیستم میتوانید سایتهای استاتیک با قالبهای بسیار زیبایی داشته باشید.

13 مورد اساسی برای زندگی به کانادا

شما میتوانید در ادامه با نکاتی برای مهاجرت به استرالیا آشنا بشوید.

نظامِ رتبه بندی QS در سال ۲۰۱۵، این دانشگاه در رتبه ۳۴ جهان و رتبه ۲ در کانادا قرار گرفته‌است.در رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۴، دانشگاه تورنتو در مکان ۲۴ جهان و جایگاه اول در کانادا قرار گرفت.

             دانشگاه تورنتو کانادا  دانشگاه تورنتو کانادا  دانشگاه تورنتو کانادا

5.دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ میلادی تأسیس شد. پردیس این دانشگاه در جنوب رود ساسکاچوان شمالی در شهر ادمونتون قرار دارد.دانشگاه آلبرتا بیش از ٣٩٠٠٠ دانشجو دارد که از آن میان بیش از هشت هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند. این دانشگاه بیش از ٣٦٠٠ کارمند آموزشی دارد (شامل استادها، پژوهشگران پسادکترا و دستیاران آموزش/پژوهش تحصیلات تکمیلی). از زمان تاسیس دانشگاه تا پایان سال ٢٠١٣ میلادی بیش از ٢٥٠٠٠٠ نفر از دانشگاه آلبرتا فارغ التحصیل شده اند. جو کلارک نخست وزیر پیشین کانادا و ریچارد ادوارد تایلور نظریه پرداز سرشناس فیزیک و دریافت کننده جایزه نوبل در فیزیک از جمله فارغ التحصیلان سرشناس دانشگاه آلبرتا هستند. دانشگاه آلبرتا جزو پنج دانشگاه برتر کانادا و 100 دانشگاه برتر جهان می باشد.از مجموعه دانشکده های این دانشگاه میتوان به دانشکدهٔ آگوستانا, دانشکدهٔ آموزش, دانشکدهٔ تحصیلات تکمیلی و پژوهش, دانشکدهٔ تربیت بدنی, دانشکدهٔ پرستاری, دانشکدهٔ پزشکی و دندان‌پزشکی, دانشکدهٔ داروسازی, دانشکدهٔ حقوق, دانشکدهٔ کشاورزی، جنگل‌داری, دانشکدهٔ مهندسی, دانشکدهٔ هنر و ... اشاره نمود.
























برای زندگی در شهر های استرالیا باید با نکاتی برای مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

بهترین شیوه های تمیز کردن کف خانه

عنوان: بهترین شیوه های تمیز کردن کف خانه

این مقاله درمورد دکوراسیون سنتی می باشد.

خیلی ها دوست دارند خانه خود را به سبکی متفاوت و مدرن تزئین کنند. آنها از انواع رنگ و طرح ها و مبلمان زیبا برای این منظور بهره می گیرند. اما یکی از ساده ترین روش ها برای جلوه بیشتر فضا، تزئین دیوارها است. رنگ یا کاغذ دیواری از معمول ترین نمونه های تزئین دیوارها هستند. اما چوب هم ایده بسیار خوبی است.تخته های پهن یا باریک چوب در رنگ های روشن، تیره خاکستری یا حتی رنگی را می توان در کنار هم به صورت افقی یا عمودی روی یک دیوار نصب کرد. آن وقت آن دیوار می شود یک نقطه عطف در اتاق. خودش می شود یک اثر هنری.
در این مطلب به شما گفته ایم هر اتاق و هر فضایی چه تیپ چوب و چه رنگ و چیدمانی را نیاز دارد.استفاده از گرما و زیبایی چوب در تزئین دکوراسیون خانه به عنوان کفپوش، وسایل دکوری یا کابینت بسیار رایج است و در هر خانه ای شاهد آن هستیم.

اما اینکه از این عنصر زیبای طبیعت برای تزئین دیوارها استفاده کنیم کمی غیر معمول است.استفاده از گرما و زیبایی چوب در تزئین خانه به عنوان کفپوش، وسایل دکوری یا کابینت بسیار رایج است و در هر خانه ای شاهد آن هستیم. اما اینکه از این عنصر زیبای طبیعت برای تزئین دیوارها استفاده کنیم کمی غیر معمول است. دیوارهای چوبی را بیشتر در کلبه های چوبی دیده ایم. اما در خانه های خشت و سیمانی هم می توان از این عنصر همیشه زیبا استفاده کرد.

تخته های چوب را لازم نیست به همان رنگ طبیعی خود در دکور دیوارها استفاده کنید. می توان برخی از آنها را با رنگ های متنوع در کنار هم چید. البته باید بیشتر حجم فضا را همان رنگ طبیعی چوب به خود اختصاص دهد. اما در میان آنها، برخی از تخته‌ها اگر رنگی باشند، جلوه جالب تری خواهد داشت.

برای اینکه یکی از دیوارهای اتاق نشمین را به جادوی چوب مزین کنید، می توانید از چوب گردو استفاده کنید. تخته‌های چوب گردو را به صورت عمودی در کنار یکدیگر روی دیوار نصب کنید. البته این دیوار برای دکوراسیونی مناسب است که ساده و مدرن و در ترکیبات آن نیز از همین جنس چوب استفاده شده باشد.

طرح V شکل (هفتی هشتی) بیشتر در دهه ۱۹۷۰ میلادی مد بوده است اما می توانید با گذری بر قدیم ها این طرح زیبا را برای چوب پوش کردن دیوارهای خانه خود انتخاب کنید. برای اینکه استفاده جالبی هم از این طرح داشته باشید، یک تاقچه هفتی هشتی چوبی هم بسازید و درست در زاویه خواب چوب ها به دیوار نصب کنید.

یکی از دیوارهای اتاق خواب خود را انتخاب و چوب به تن آن بپوشانید تا طرحی روستایی و بی ادعا به خود بگیرد. لازم نیست جای میخ ها را بپوشانید. اتفاقا این میخ ها باعث زیبایی بیشتر این ایده هم می شوند و آن بخش اتاق را به کلبه روستایی زیبایی تبدیل می کند. اگر دیوار انتخابی شما درست بالای تاج تختخواب باشد، بهتر است.


دیوارهای آشپزخانه را چوبی کنید و روی دیوارهای چوبی، کابینت های سفید نصب کنید. اگر بتوانید تعدادی از کابینت ها را بدون در درست کنید، بهتر است زیرا به خوبی دیوار چوبی پشت خود را نشان می دهد.

برای بخش هایی از دیوارهای خانه می توانید از تخته های چوبی استفاده کنید. برای همخوانی بیشتر و نداشتن فرم روستایی، چوب ها را سفید نقاشی کنید. بهتر است چوب ها را در حالت افقی به دیوار نصب کنید تا چشم انداز زیباتری داشته باشد.

چوب های باریک را افقی نصب کنید. دلیلش هم این است که اگر در حمام اگر تخته های باریک چوب را به صورت افقی روی دیوار نصب کنید، آرامش خوبی به فضا منتقل می کند.

دیوارهای چوبی، تزئینات چوبی هم می طلبد. اما ایده عجیبی که برای تزئین این دیوارها می توانید به کار بگیرید، تنه های باریک درختان است که شاخ و برگ آنها هرس شده و به عنوان تاج و پایه های تخت استفاده شده اند.

در این مقاله اشاره ای به طراحی دکوراسیون شده است

دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون , دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون

آموزش انواع کاشت حرفه ای ناخن با ارائه مدرک معتبر

عنوان: عوارض مهم و بسیار وحشتناک عمل زیبایی بینی!!

این مقاله درمورد عمل بینی می باشد.

ـ اصلاح نکردن انسدادهای مکانیکی در حین عمل جراحی: چنانچه قبل از عمل، بزرگی شاخک‌های بینی یا انحراف تیغه بینی وجود داشته باشد، جراح باید تلاش کند این موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف کند. با توجه به این‌که بینی با عمل زیبایی معمولا کوچک‌تر می‌شود، چنانچه مانعی از قبل وجود داشته و انسداد هم ایجاد نکرده است را برطرف نکنیم، وقتی بینی جمع‌تر شد این مانع به ظاهر بی‌اهمیت باعث عوارض مهم و بسیار وحشتناک می‌شود.


۲ـ تورم مخاط داخل بینی:
چنانچه به دلیل سینوزیت مزمن یا آلرژی شدید مخاط داخل بینی متورم باشد، ممکن است باعث انسداد تنفسی شود.


۳ ـ چسبندگی‌های داخل بینی:اگر جراح داخل بینی را زیاد دستکاری کند، باعث زخمی‌شدن مخاط بینی می‌شود. اگر مخاط زخمی‌شده در مجاورت یکدیگر قرار گیرند هنگام ترمیم به یکدیگر می‌چسبند و راه داخل بینی را تنگ می‌کنند.

۴ ـ تنگ کردن بیش از حد سوراخ‌های بینی.

۵ ـ برداشتن بیش از اندازه از غضروف‌های نوک بینی:
این امر منجر به تنگی مدخل بینی می‌شود.

اگر جراح بینی از تجربه کافی برخوردار نباشد، علاوه بر مختل شدن عملکرد بینی، این احتمال وجود دارد که ظاهر بینی فرم مطلوب و مورد نظر را پیدا نکند و به شکل نامطلوبی درآید. این شکل‌های نامطلوب و دلایل آن عبارتند از:

غیرقرینه بودن سوراخ‌های بینی

اگر به سوراخ‌های بینی فردی که عمل نکرده بنگریم معمولا ۲ سوراخ بینی دقیقا عین هم نیستند، اما فردی که عمل می‌کند بعد از عمل انتظار دارد که سوراخ‌ها کاملا قرینه باشند. جراح طی عمل باید تلاش کند که میزان غیرقرینگی را برطرف کرده و تا آنجا که ممکن است آن را اصلاح کند.

کاهش حس بویایی

پایانه‌های اعصاب بویایی در سقف حفره داخل بینی قرار گرفته‌اند. این ناحیه طی عمل زیبایی بینی معمولا دستکاری نمی‌شود، بنابراین احتمال آسیب دیدن حس بویایی بعد از عمل جراحی وجود ندارد، مگر در ۲ حالت:

حالت اول: این‌که فردی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است از قبل مبتلا به پولیپ وسیع و منتشر بینی بوده است و همزمان با عمل زیبایی تحت عمل پولیپکتومی‌ نیز قرار گرفته باشد. با توجه به این‌که ممکن است پولیپ‌ها در قسمت نزدیک به سقف حفره بینی قرار گرفته باشند، برداشتن آنها و دستکاری آن قسمت ممکن است منجر به آسیب دیدن پایانه‌های بویایی شود. اگر فردی مبتلا به پولیپ وسیع بینی باشد، بهتر است ابتدا در یک عمل مجزا پولیپ‌ها برداشته شوند و سپس با فاصله چند ماه بعد تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرند.

حالت دوم: اگر به دلایلی که قبلا ذکر شد فردی در اثر عمل زیبایی بینی به درجاتی دچار انسداد بینی شود به همان میزان نیز دچار کاهش حس بویایی می‌شود، زیرا برای این‌که بتوانیم بویی را حس کنیم باید مولکول‌های فرار آن ماده بتوانند از طریق بینی خود را به پایانه‌های اعصاب بویایی برسانند. چنانچه بینی مسدود باشد این مولکول‌ها قادر نیستند وارد بینی شوند تا بتوانند اعصاب بویایی را تحریک کنند.

در این مقاله درمورد کاشت مو اشاره ای شده است